En vänlig överraskning........

Idag har jag upplevt något som kan ha vart det värsta i mitt liv.. eller aah iaf äckligaste.
Jessica kom hem till mig idag.. när amanda o jag låg i soffan..
Hon luktade inte så gott, hon luktade fisk hela hon, vilket hon bortförklarar med att hon ätit fisk till middag..
Efter ett tag så smyger dom två iväg o jag fattar direkt att de e något lurt på gång..
Men jag orkar inte riktigt bry mig då..
Sen kommer camilla hit också, då smyger hon o jessica också iväg..
Börjar tröttna lite för jag fattar ju att dom gjort nånting.. Men låter det va ändå..

Sen när jag ska gå in i köket för att ta nåt o dricka så ser jag nått grått som ligger på diskbänken likt en falukorv......
Tittar lite längre o får en smärre chock... Där ligger en jävla gäddjävel. En gädda.. I MITT KÖK.
Först fick jag tokryck o försökte få Jess att ta ut den, för det stank fisk i hela köket..
Men hon vägrade.. Så jag sätter på 2 plastpåsar på händerna för att bära ut den..
Det kan ha vart det vidrigaste nånsin.. Gäddfan va helt böjd, slemmig o blodig.
Och det kändes som att den vilken sekund som helst skulle vakna med ett ryck o sluka min ena hand..
Tog ett bra tag innan jag vågade bära ut den..
Tårar började forsa ner o jag va i chocktillstånd. haha.

Sen när jag slängt ut gäddan som förövrigt hette Sture så säger dom åt mig att jag måste gå o tvätta händerna..
Vilket jag givetvis gick med på..
Öppnar dörren till toan o påvägen in får jag syn på nåt som får mig att börja skrika o trilla ihop gråtandes i en hög på golvet, Där låg en till jävla gädda!!!
Som tur va så låg den på en stor påse som gjorde att jag inte behövde ta i den..

Man kan ju förståss inte låta bli att undra varför i helvete hon gav mig 2 gäddor i "present"...
Förklaringen löd:
"Min lillebror fångade dom idag och min pappa ville inte ha dom
så han föreslog att jag skulle ta med dom o ge dom till dig"

ÅÅH, Snäll kompiiiis!


Men nu iaf så har jag två stycken gäddor liggandes på en bricka på min altan..
Någon som vill ha dom? Hör gärna av er snarast!
Fisklukten i huset sitter förövrigt kvar fortfarande.


Sture                             Sture och den namnlöse         Mina "snälla" vänner

Kommentar:
Postat av: ali

snart ska jag ut & leka med den namnlöse, han vill me röka :( det vet väl vi det

2008-07-02 @ 01:50:39

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0