Prata arabiska!

Nånting jag hatar är när dom pratar engelska i vissa filmer..
Vi säger att det är en amerikansk film, sen så filmar dom några scener från typ Irak eller nåt..
Så pratar invånarna engelska där?!?!?


För det är faktiskt så i vissa filmer.. Som t.ex. American Dreamz som jag såg igår..
Fyfan va arg jag blev. Varför pratade inte terroristerna typ arabiska?
Hur tänkte regissören där? Han kan ju inte va lika smart som vissa andra..
Han kan ju inte ha alla pommes friten på tallriken..
Hissen går liksom inte ända upp..
Hjulet snurrar men hamstern är död..
Behöver jag säga det på fler sätt?
Lampan lyser men ingen är hemma..
Han måste alltså vart född i farstun.. Ett riktigt rikspucko!

Okej, det kan ju vart nåt speciellt med den här filmen, som gjorde att dom pratade engelska..
Men man har ju sett fler filmer som det är så att dom borde prata nåt annat språk..


Usch, jag blir bara arg av att tänka på det..

Kommentar:
Postat av: Camilla

ååh jag vet precis vad du menar!! så jävla irriterande!!!

2008-12-04 @ 11:14:23
URL: http://beatdriven.blogg.se/
Postat av: Vicci

Jag har ju svaret pa det har! Som filmskapare vill man inte ta bort fokus fran bilden och forstora trovardigheten sa darfor pratar dom engelska for att alla ska forsta utan att behova lasa ;) Men I know, det ar skit irriterande. Hah! Forsta gangen jag laser din blogg sa kommer jag in och loser vardlsproblem ;)

2008-12-07 @ 00:40:49
URL: http://veronicasb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0