Fattiglapp

Seriöst, varför tycker ingen om mig? haha. Nej men allvarligt,
Jag har skickat iväg 11 cv:n, jag måste ha ett jobb!
Men varför kan ingen bara ringa upp mig sprudlande glad o säga att dom vill anställa mig!?
Jag menar, så hemsk är jag väl inte? Ibland är jag rätt duktig

Men hur ärlig ska man egentligen vara när man söker ett jobb?
Jag va inte 100% ärlig i mina cv:n, men jag tror nog inte att dom hellre skulle vilja anställa en ofantligt lat och oansvarig soffpotatis än den gulliga och ansvarsfulla krabat jag utgav mig för att vara?
Hur skriver man ett intressant cv som gör att folk vill anställa en? LÄR MIG! Pretty please?
Jag trodde nämligen att inledningen till mitt ena cv skulle skapa intresse, att den skulle få någons blick att stanna lite längre än bara 2 sekunder, men tji fick jag. Inget intresseskapande där heller, det resulterade tydligen istället i en hopknöglad boll som blev kastad i papperskorgen, likt ett äckligt gammalt tuggummipapper. (jomen typ?)

Jag är ganska tragisk, jag menar det finns ju människor som är bra mkt mer tragiska än mig och vissa av dom har jobb!
Hur tragisk är inte jag då?


Nu sitter jag iaf på praktiken och filosoferar om livets elaka sidor..´
Jag ska spåna vidare, sen kanske jag fyller ut inlägget med ännu mera av mina förträffliga tankar.




When I'm loosing my control, the city spins around...
You're the only one who knows, how to slow it down..


D e t ä r s e x d a g a r k v a r n u !

Kommentar:

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0