Samtalsämnen

Igår kväll fick jag en jätte jobbig tanke, jag satt och lyssnade på mina kära äpplen (mamiopapi).
Dom satt o diskuterade försäkringar o bankgrejer.
Det sägs ju ibland att gamla människor som vart gifta i typ 30 år inte har något att prata om..
Att dom bara pratar om hur dagen har varit o så typ tråkiga saker som försäkringar o sånt..
Vad borde dom prata om då? Dom vet ju redan allt om varandra, så det enda intressanta borde väl vara det som hänt under dagen? Nejmen vad vet jag?

Då kunde jag inte hjälpa att börja finurla på vad man egentligen pratar om,
alltså jag menar vad jag pratar om dagarna i ända..?
Det är väl ändå vad som nyss hänt o vad som ska göras senare, o ja jag vet inte vad..
Det är en sjukt irriterande tanke som etsat sig fast o jag kan inte sluta tänka på de.

Vad pratar jag om?
Vad brukar du prata om?

Kommentar:
Postat av: JESS

JAG HAR OCKSÅ FÅTT FIN BLOGG NU!

2007-11-20 @ 13:47:19
URL: http://jessp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0